![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ![]() |
![]() |
![]()
![]()
Paweł Ryndak - absolwent Tarnowskiej Szkoły Wyższej. Autor pracy pt. Dyskalkulia u uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej a nauczanie matematyki i fizyki - skuteczne metody terapii napisanej pod kierunkiem prof. nadzw. dr. hab. Andrzeja Niedojadły. Praca porusza temat dyskalkulii, jej rodzajów, przyczyn, a przede wszystkim terapii uczniów z dyskalkulią. Opracowanie ma na celu przybliżenie i przedstawienie jak najlepszej skutecznej metody terapii uczniów borykających się z dyskalkulią. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. Zawiera część teoretyczną, która szczegółowo przybliża objawy, rodzaje i metody terapii dyskalkulii, a także część badawczą, powstała w wyniku analizy przeprowadzonego badania ankietowego wśród nauczycieli klas VII i VIII. Wyniki badań i wnioski końcowe mogę być wykorzystywane w codziennej pracy terapeutycznej z uczniami z dyskalkulią. ![]()
Szymon Łucyków - absolwent PWSZ w Tarnowie Instytutu Humanistycznego na kierunku filologia polska. Autor pracy magisterskiej Udział studentów PWSZ w Tarnowie w życiu kulturalnym miasta, napisanej pod kierunkiem Pani prof. dr hab. Teresy Wilkoń. Praca w całości opiera się na własnych badaniach, w tym na wynikach ankiety, która została przeprowadzona wśród 131 studentów PWSZ oraz na analizie rozmów z szesnastoma przedstawicielami tarnowskiej kultury. Zebrano materiały, które mogą stanowić pomoc dla artystów, twórców i animatorów przy planowaniu oferty kulturalnej Tarnowa tak, aby była ona atrakcyjna dla studentów. Jolanta Grabczyńska - absolwentka PWSZ w Tarnowie Instytutu Administracyjno-Ekonomicznego na kierunku administracja. Autorka pracy magisterskiej Ratownictwo chemiczne na przykładzie Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Tarnowie, napisanej pod kierunkiem Pani dr hab. Anny Pachowicz, prof. PWSZ. W pracy zostały przedstawione aspekty ratownictwa chemicznego, począwszy od aktów prawnych, zarysu formowania się struktury PSP i poszczególnych specjalizacji ratowniczych, poprzez wykształcenie funkcjonariuszy. W odniesieniu do samego Tarnowa przedstawiono: podłoże historyczne obecnych jednostek, ich wyposażenie, analizę prawdziwych zdarzeń mających miejsce na terenie Tarnowa oraz relacje funkcjonariuszy. Nie ma wątpliwości, że stosunkowo młode ratownictwo chemiczne jest najbardziej skomplikowanym i dynamicznym typem ratownictwa. ![]()
Maria Domagała - absolwentka Tarnowskiej Szkoły Wyższej na Wydziale Nauk Stosowanych, kierunek Pedagogika o specjalności edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Autorka pracy magisterskiej Rola bajek w rozwijaniu wrażliwości dziecka w wieku przedszkolnym na przykładzie badan przeprowadzonych w oddziale przedszkolnym w Publicznej Szkole Podstawowej im. Heleny i Józefa świątyńskich w Ossali, napisanej pod opieką Pana prof. dr. hab. Andrzeja Niedojadło. Podstawową metodą wykorzystaną w pracy był kwestionariusz ankiety. Według Autorki, bajki są niezastąpionym wsparciem dla dzieci w różnym wieku, ale zdecydowanie ważną rolę pełnią w wieku przedszkolnym. Wrażliwość dziecka jest tym większa im częściej ma kontakt z literaturą, a w szczególności z bajką. Aleksandra Stepek - absolwentka PWSZ w Tarnowie na Wydziale Instytut Ochrony Zdrowia, kierunek Wychowanie Fizyczne o specjalności Instruktor Sportu. Autorka pracy licencjackiej Dymorfizm płciowy podstawowych cech budowy somatycznej i wybranych prób sprawności motorycznej dzieci w wieku 11-15 lat, napisana pod kierunkiem Pana prof. dr. hab. Ryszarda Żarowa. Na podstawie przedstawionych wyników badań można stwierdzić, że największe odchylenia pomiędzy płcią żeńską, a płcią męską widoczne są pomiędzy 13 a 15 rokiem życia. Znaczne różnice zaczynają być widoczne w wysokości ciała, czy też osiąganych wyników w większości prób sprawnościowych. Małgorzata Hałun - absolwentka PWSZ w Tarnowie Instytutu Administracyjno-Ekonomicznego na kierunku administracja o specjalności Administracja Publiczna. Autorka pracy magisterskiej Zasłużone postacie w dziejach miasta Tarnowa w działalności administracyjnej, kulturalno-oświatowej, naukowej, sportowej (XVI-XXI w.), napisanej pod kierunkiem Pani dr hab. Anny Pachowicz, prof. PWSZ. W pracy dokonano analizy różnorodnych źródeł archiwalnych oraz wykonano badania ankietowe. Wybrane przez Autorkę postaci żyły i działały na przestrzeni XVI -XX w. i były powiązane z Tarnowem poprzez pochodzenie, urodzenie czy też zaangażowanie w działalność polityczną, kulturalną i religijną. Bez Nich losy naszej społeczności mogłyby potoczyć się zupełnie inaczej ![]()
Barbara Hałacińska - absolwentka PWSZ w Tarnowie, na kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna z nauczaniem języka obcego, specjalność nauczycielska. Praca została napisana pod kierunkiem dr hab. Elżbiety Osewskiej. Jest to praca licencjacka, w której autorka omawia problematykę związaną z wychowaniem dzieci dwujęzycznych w odmiennych językach i kulturach. Ukazuje ona najczęściej wybierane modele kształtowania języka przez rodziców oraz formy kontaktu dzieci z językiem polskim. Praca powstała podczas stażu laureatki w Polskiej Szkole i Przedszkolu w Leuven im. Wisławy Szymborskiej, gdzie spotkała się ona z dziećmi dwujęzycznymi wychowanymi w rodzinach polskich i mieszanych. Rozważania poparte są badaniami empirycznymi dotyczącymi dwujęzyczności dzieci oraz własnymi obserwacjami poczynionymi w trakcie odbywania stażu. Na ich podstawie Autorka stwierdza, że wychowanie dwujęzycznych dzieci jest zjawiskiem trudnym dla rodziców oraz samych dzieci, które muszą się zmierzyć nie tylko z dwoma językami, ale także z odmienną kulturą, wartościami, przekonaniami i konsensami. Joanna Myca - absolwentka PWSZ w Tarnowie, kierunek filologia polska, specjalność nauczycielska. Temat pracy magisterskiej napisanej pod kierunkiem dr hab. Teresy Wilkoń, prof. PWSZ, brzmi Wpływ Uniwersytetu Dziecięcego na rozwój poznawczy oraz społeczno-emocjonalny dzieci. Autorka za główny cel pracy obrała przedstawienie działalności Uniwersytetów Dziecięcych, które z każdym rokiem stają się coraz bardziej popularne. Jako wolontariuszka w Uniwersytecie Dziecięcym działającym przy Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie, w sposób dokładny relacjonuje etapy jego powstania. Laureatka przeprowadziła badania wśród dzieci uczęszczających na Uniwersytet oraz ich rodziców, a także wśród wykładowców i organizatorów Uniwersytetu. Na ich podstawie Autorka podkreśla, iż Uniwersytet Dziecięcy ma znaczący wpływ na rozwój poznawczy oraz społeczno-emocjonalny dzieci, które uczęszczają na zajęcia prowadzone na uczelni wyższej. ![]()
Aleksandra Bąk - absolwentka PWSZ w Tarnowie, na kierunku pielęgniarstwo. Praca została napisana pod kierunkiem dr Małgorzaty Kołpy. Jest to praca magisterska Problem nadwagi i otyłości w populacji tarnowskich 10-12 latków. Celem pracy była ocena stanu odżywiania w tej grupie wiekowej oraz przybliżenie tematu problematyki ich nadmiernej masy ciała, a także możliwych tego konsekwencji zdrowotnych. W części teoretycznej przedstawiono zarys epidemiologii otyłości zarówno w Polsce jak i na całym świecie. W ramach projektu badawczego Zdrowie tarnowianina, który miał na celu ocenę stanu odżywiania tarnowskich dzieci w wieku 10-12 lat w kontekście nadwagi i otyłości, zbadano 1642 dzieci z tarnowskich szkół. Autorka dokonała ich analizy i przedstawiła wyniki badań. Katarzyna Mierzwa - absolwentka PWSZ w Tarnowie, kierunek filologia polska ze specjalnością edukacja medialna i dziennikarska. Temat pracy licencjackiej, napisanej pod kierunkiem dr Małgorzaty Pachowicz, doc. PWSZ brzmi Socjolekt strażaków z regionu Gorlic i Nowego Sącza. Autorka na podstawie zebranego materiału, a także opracowanych i zanalizowanych ankiet ukazuje, że strażacy jako grupa zawodowa posługują się odrębnym od innych socjolektem, który jest bardzo zróżnicowany. Następuje tutaj podział na druhów i funkcjonariuszy. Ciekawą częścią pracy jest opracowany przez laureatkę bogaty słownik języka strażaków opracowany na podstawie przeprowadzonych ankiet. ![]()
Michał Ligęza - absolwent PWSZ w Tarnowie, kierunek filologia polska. Temat pracy magisterskiej brzmi: Słownictwo z zakresu rolnictwa w gwarze Paleśnicy. Praca oparta została na współczesnym i autentycznym materiale. Autor zebrał analizowane słownictwo rolnicze wraz z jego znaczeniami przy pomocy metody kwestionariuszowej z wykorzystaniem autorskiego kwestionariusza. W niektórych przypadkach badanie wsparto nagraniami wypowiedzi rozmówców, dzięki czemu możliwy był zapis kontekstu występowania wyrazu obecnego w żywej mowie mieszkańców Paleśnicy. Praca ukazuje, że zmiany zachodzące w rolnictwie na przełomie XX i XXI wieku wywierają znaczący wpływ na słownictwo rolnicze. Praca została napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Joanny Okoniowej. Marta śliwa - absolwentka PWSZ w Tarnowie, kierunek filologia polska. Temat pracy licencjackiej brzmi: Drama na lekcjach języka polskiego w wybranych szkołach podstawowych w województwie małopolskim. Praca podejmuje temat metody nauczania języka polskiego jaką jest drama, która aktywizuje uczniów. Za podstawę materiałową posłużyły Autorce wypowiedzi uczniów i nauczycieli, zawarte w anonimowych ankietach. W badanu ankietowym wzięli udział uczniowie z klas IV, V i VI z Zespołu Szkół w Szalowej i Zespołu Szkół Niepublicznych Stowarzyszenia Siódemka w Tarnowie oraz 15 nauczycieli ze szkół w powiatach gorlickim i tarnowskim. Integralną część pracy stanowią opracowane przez Autorkę konspekty lekcji języka polskiego, zawierające propozycje wykorzystania różnych technik dramowych. Praca została napisana pod kierunkiem dr Krystyny Choińskiej, doc. PWSZ. Jolanta Jasielec - absolwentka PWSZ w Tarnowie, kierunek filologia polska. Temat pracy licencjackiej brzmi: Budowane z mgły. Obrazy Tarnowa, Pragi oraz Wilna w prozie Pawła Huellego. Laureatka badając opisy wybranych miast w prozie Huellego analizuje najważniejsze sposoby tworzenia w świadomości czytelnika obrazu miasta, przy jednoczesnym pozostawianiu miejsca na dalszym planie. Koncentruje uwagę czytelnika na szerokim wachlarzu czynników, które wpływają na nasz sposób postrzegania przestrzeni. W swojej pracy autorka nie ucieka od subiektywnego spojrzenia na miasta, które są jej dobrze znane. Nie ukrywa zaangażowania, ale też ostatecznie z dystansem weryfikuje wstępne założenia. Praca została napisana pod kierunkiem dr Agnieszki Mocyk. ![]()
Karolina Kubala - absolwentka PWSZ w Tarnowie na Wydziale Humanistycznym. Tytuł pracy magisterskiej napisanej pod kierunkiem pani prof. Zofii Cygal-Krupy brzmi Analiza językowych i pozajęzykowych sposobów prowadzenia dialogu w porannej audycji telewizyjnej Dzień dobry TVN. Celem pracy było przeprowadzenie analizy komunikacji interpersonalnej w magazynie porannym dzień dobry TVN. Badając tekst mówiony autorka poszukiwała wyrażeń językowych przekraczających normy poprawności językowej oraz analizowała wypowiedzi mówione pod kątem leksyki. Materiał badawczy stanowią 32 filmy i ich transkrypcja. Analiza ukazuje zatarcie się granicy pomiędzy językiem oficjalnym a nieoficjalnym. Bardzo często w rozmowach używane są wyrazy potoczne, pomimo oficjalnego charakteru rozmowy. Stosowane są również zapożyczenia z języka angielskiego, niemieckiego czy z łaciny. W zależności od tematyki rozmów wykorzystywane są także różnorakie środki leksykalne - m.in.: homonimy, powiązania między tekstowe, nazwy własne, neologizmy, powiedzenia, profesjonalizmy, przysłowia, skróty i skrótowce, wulgaryzmy, zdrobnienia czy związki frazeologiczne. Autorka wylicza także liczne błędy popełniane przez rozmówców - np. błędy fleksyjne, stylistyczne i składniowe. Oliwia Polit - absolwentka PWSZ w Tarnowie na Wydziale Humanistycznym. Praca licencjacka pod tytułem Manipulacja i perswazja w języku sloganów reklamujących kosmetyki (na podstawie miesięcznika Hebe z 2014 roku) została napisana pod kierunkiem pani dr Małgorzaty Pachowicz. Autorka zainspirowana otaczającymi nas reklamami, postanowiła zbadać moc słów - sloganów reklamowych. Celem pracy było udowodnienie, że manipulacja i perswazja to nieodłączne elementy reklam, a także ukazanie językowych środków manipulacyjnych i perswazyjnych, które z premedytacją są wykorzystywane w sloganach reklamowych. Materiał badawczy to 110 sloganów - po 10 z każdego numeru (od 1 do 11). Analiza zebranego materiału wykazała, że twórcy sloganów reklamowych celowo posługują się środkami manipulacyjnymi i perswazyjnymi, zachęcając do skorzystania z oferty i nabycia produktu. Laureatka omawia czynniki, które mają wpływ na zapamiętanie reklamy przez odbiorców - np. wielkość czcionki, wykorzystanie wizerunku znanej osoby czy układ graficzny. Najważniejszym czynnikiem są jednak słowa. W zebranym materiale można dostrzec elementy językowej manipulacji, która jest celowym zabiegiem nadawcy komunikatu. Autorka zauważa, że obecnie tworzeniem reklam zajmuje się rzesza psychologów, socjologów i marketingowców. Warto więc przyjrzeć się technikom manipulacyjnym i perswazyjnym stosowanym tak powszechnie, by móc samodzielnie decydować, czy warto skorzystać z określonych ofert. ![]()
Ilona Zemła - absolwentka PWSZ w Tarnowie, kierunek filologia polska ze specjalnością poradnictwo logopedyczne. Praca licencjacka, napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Janiny Labochy, Sposoby budowania narracji u dzieci w wieku przedszkolnym. Celem pracy była analiza języka dzieci w wieku przedszkolnym, ze szczególnym uwzględnieniem używania przez nich środków językowych, sposobu tworzenia wypowiedzi oraz konstruowania zdań. W pracy opisano metodę zbierania materiału i jego selekcji wraz z krótką charakterystyką dzieci, które brały udział w badaniu. W pracy autorka analizuje narrację dziecięcych wypowiedzi, interpretuje bajki, opowieści z życia i opisywane przedmioty. Omawia także cechy języka dziecka, pojawiające się błędy językowe i składniowe. Do udziału w badaniach laureatka zaprosiła piętnaścioro dzieci w wieku od pięciu do siedmiu lat, z którymi przeprowadziła rozmowę składającą się z czterech głównych punktów: narracja, opis, definicja, rozmowa. Analiza wypowiedzi ukazała specyficzny sposób myślenia dziecka oraz ogromny wpływ środowiska w jakim dziecko się wychowuje. ![]()
Jerzy Krzysztof Spiewak - Sondej - absolwent WSB-NLU - Wydział Zamiejscowy w Tarnowie, kierunek zarządzanie. Temat pracy licencjackiej: Ocena sytuacji przedsiębiorstw sektora MSP z branży IT w Tarnowie. Opiekunem pracy był dr Przemysław Stach. Praca miała na celu przeanalizowanie i ocenę sytuacji małych i średnich przedsiębiorstw działających na tarnowskim rynku. Dla potrzeb pracy zaprojektowano i przeprowadzono badania pozwalające określić obecną sytuację MSP branży IT w szeregu kategorii, co może stać się impulsem do działań, mających na celu poprawę ogólnych warunków prowadzenia lokalnej działalności gospodarczej. Praca ma służyć lepszemu poznaniu i zrozumieniu środowiska lokalnych przedsiębiorstw tarnowskich przez ukazanie barier ich rozwoju, analizę ich sytuacji oraz zwrócenie uwagi na ich związek z lokalnym rynkiem pracy. Joanna Prus - (nagroda dodatkowa) absolwentka PWSZ w Tarnowie, kierunek filologia polska. Praca magisterska Analiza wywiadów telewizyjnych Moniki Olejnik w Kropce nad I została napisana pod kierunkiem prof. dr. hab. Aleksandra Wilkonia. Podstawę źródłową pracy stanowi 10 wywiadów emitowanych w kanale telewizyjnym TVN24. Autorka analizuje stosunek prowadzącej do zaproszonych gości, metody zadawania pytań oraz atmosferę, jaka panuje pomiędzy rozmówcami. Laureatka odnajduje metody, jakie wykorzystuje dziennikarka w sposobie prowadzenia rozmowy. W kolejnych rozdziałach pracy przedstawiono główne elementy wywiadu telewizyjnego, jego strukturę, a także analizę zebranych wywiadów, w tym sposób ich przeprowadzania i dobór zaproszonych gości. Paulina Kawa - (nagroda dodatkowa) absolwentka PWSZ w Tarnowie, kierunek filologia polska. Temat pracy licencjackiej brzmi: Gry językowe w nagłówkach tekstów o modzie i urodzie (na wybranych przykładach z czasopisma Cosmopolitan). Praca napisana pod kierunkiem dr Małgorzaty Pachowicz, doc. PWSZ. Laureatka zaprezentowała w jaki sposób dziennikarze tworzą nagłówki by przyciągnąć uwagę czytelników. Posłużyła się licznymi nagłówkami artykułów zamieszczonych w czasopiśmie Cosmopolitan w latach 2009-2011. Autorka wykazała, że dziennikarze posługują się grami językowymi, formą graficzną, foniczną, leksykalną oraz grami intertekstualnymi. Każda z tych gier wykorzystuje w inny sposób język i w inny sposób działa na odbiorcę. Niejednoznaczność i aluzyjność stanowią metodę pozyskania czytelnika, włączając go do aktywnego uczestnictwa. ![]()
Dorota Długosz - absolwentka Instytutu Humanistycznego PWSZ w Tarnowie, kierunek filologia polska. Temat pracy magisterskiej brzmi Tytuł prasowy - Analiza lingwistyczna. Na materiale wybranych artykułów Gazety Wyborczej z lat 2007-2010. Podstawę materiałową stanowi 380 tytułów zamieszczonych w Gazecie Wyborczej, należących do rubryki Kraj. Autorka spośród wszystkich zebranych tytułów, wybrała te najbardziej reprezentatywne, które mogła przypisać do obranej przez siebie klasyfikacji. Poza szczegółową analizą semantyczną i formalną zgromadzonego materiału zawarła także informacje teoretyczne dotyczące pojęcia tytułu, jego przynależności do kategorii onomastycznych, rodzajów i specyfiki tytułu oraz jego funkcji. We wstępie odnajdziemy również rozważania na temat współczesnej prasy polskiej. Przejrzystości całej pracy nadaje słownik zawierający alfabetyczny spis artykułów wraz z krótkim odniesieniem do ich zawartości. Autorka wspomina, iż głównym celem nagłówków prasowych jest zachęcenie czytelnika do zapoznania się z treścią artykułu. W tym celu dziennikarze wykorzystują formę foniczną, graficzną i leksykalną wyrazów oraz wiele innych środków perswazji z zakresu fonetyki, słowotwórstwa, składni, metaforyki oraz leksyki i składni. Praca zachęca do szerszego spojrzenia na obecny sposób tworzenia nagłówków prasowych. Promotor pracy prof. dr hab. Joanna Okoniowa. Janusz Bąk - laureat w kategorii praca doktorska, który rozprawę obronił na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Obecnie jest pracownikiem w WSB_NLU w Tarnowie. Tematem rozprawy jest "System wczesnego rozpoznania jako instrument wspomagania informacyjnego zarządzania strategicznego". Głównym celem pracy jest synteza dorobku literatury zagranicznej i polskiej w zakresie wczesnego rozpoznania zmian otoczenia organizacji oraz przedstawienie koncepcji budowy i funkcjonowania systemu wczesnego rozpoznania na gruncie zarządzania strategicznego. Rozprawa o charakterze teoretyczno-empirycznym, ma za zadanie uporządkować wiedzę i zbudować teorię systemu wczesnego rozpoznania na gruncie zarządzania strategicznego. Autor zrealizował wszystkie sformułowane cele badawcze a także pozytywnie zweryfikował wszystkie postawione hipotezy. W swojej pracy przedstawił oryginalną koncepcje badawczą systemu wczesnego rozpoznania i ukazał go jako kluczowy instrument współczesnego zarządzania strategicznego. Analiza obecnego stanu realizacji i wykorzystania systemu wczesnego rozpoznania pozwoliły na sformułowanie zaleceń dla praktyki gospodarczej. Promotor pracy prof. dr hab. Adam Nalepka. ![]() Katarzyna Nawrocka - absolwentka Instytutu Humanistycznego PWSZ w Tarnowie, kierunek filologia polska. Temat pracy magisterskiej "Dziecko we współczesnej reklamie telewizyjnej". Autorka ukazała wizerunek dziecka we współczesnej reklamie telewizyjnej oraz dokonała analizy tekstów reklam telewizyjnych z udziałem dzieci. Bazą do analizy były reklamy telewizyjne, wyemitowane przez telewizje TVN, POLSAT oraz TVP1 w 2011 roku. Analizie poddano 200 reklam, w których występuje postać dziecka, bądź jego głos oraz 35 najbardziej reprezentatywnych w danym aspekcie tekstów. Poza szczegółową analizą zebranego materiału, zawarte zostały także informacje teoretyczne, dotyczące zarówno definicji reklamy, jej zarysu historycznego jak i warstwy brzmieniowej przekazu i języka użytego w reklamie. Autorka wskazuje, że współczesna reklama bardzo silnie wpływa na psychikę odbiorcy tym bardziej dziecka. "Reklama pokazuje świat taki, jakim powinien być, a nie taki jakim jest"- pisze. Fałszowanie rzeczywistości, stosowanie chwytów mających na celu zwabienie konsumenta, działania wykorzystujące komunikację perswazyjną, pobudzanie wyobraźni młodego odbiorcy do posiadania danej rzeczy za pomocą obrazu, stosowanie specyficznego wręcz magicznego słownictwa, to tylko niektóre z wniosków płynących z dokonanej w pracy analizy. Agnieszka Jasiak - absolwentka Instytutu Humanistycznego PWSZ w Tarnowie, kierunek filologia polska. Temat pracy licencjackiej "Analiza nazw karczem, oberż i gospód w województwach małopolskim i podkarpackim". Praca ta, to nie tylko ciekawy przewodnik po lokalach gastronomicznych w naszym regionie, ale także baza danych o poszczególnych miejscach i terenach. Zebrany materiał jest bardzo bogaty i zróżnicowany. Wśród nazw dominuje słownictwo onomastyczne czyli nazwy własne, a pośród nich antroponimy (m.in. imiona żeńskie, nazwiska), nazwy geograficzne, nazwy związków frazeologicznych. Przejrzystości pracy nadaje słowniczek, dołączony do pracy, w którym, w porządku chronologicznym, zamieszczono zgromadzone nazwy wraz z krótką analizą słowotwórczą. Autorka wskazuje, że nazwa ma pełnić zarówno funkcje reklamy (zachęca i kusi do odwiedzenia), ale także przekazuje niezbędne dla odbiorcy informacje, czyli co, w jaki sposób i gdzie jest serwowane. Nazwy karczem, oberż i gospód stwarzają interesującą charakterystykę świadomości społeczeństwa naszego regionu. ![]()
include "/main2.php"; include "/main3.php"; ?> |